Via schuttingpraat vunderen naar de identiteit van de prins van de Nölers 2014

Archief
Nieuwsbericht van maandag 27 oktober 2014
Het vunderen is begonnen!
Schouwburg Cuijk looft 2 theaterkaartjes uit aan degene die als eerste de juiste naam van Prins en Adjudant invult op www.schuttingpraat.nl

Volkssport nummer één in Cuijk is het achterhalen van de identiteit van de nieuwe Prins Carnaval vóór de 11e van de 11e. Het zogenaamde 'vunderen'. Dit zelfs in de 'Dikke van Dale' onbekende woord, behelst het verzamelen en op de juiste waarde schatten van tips en aanwijzingen die hier en daar door ingewijden verspreid worden. Zelfs enig veldwerk (posten voor de deur van verdachten en betrokkenen) mag daarbij niet geschuwd worden. Om nog maar eens wat olie op het vuur te gooien, looft de schouwburg 2 theaterkaartjes uit aan degene die als eerste de juiste naam van Prins en Adjudant invult via www.schuttingpraat.nl

Maar dat is natuurlijk maar peanuts… Succesvol vunderwerk kan vergeleken worden met het de vondst van het eerste kievietsei, de onthulling van de 'Bende van Nijvel', de ontdekking van het 'Higgs'-deeltje of het als eerste achterhalen van de ware seksuele geaardheid van Arie Boomsma.

Raad als eerste de namen van de Prins en Adjudant van de Nölers... en jouw naam zal op de schutting worden bijgeplakt! Tevens ontvang je 2 vrijkaartjes voor het nieuwe theaterseizoen 2014 -2015 in de geheel vernieuwde schouwburg

Nieuwe vundertip (3): Hij heeft iets met ICT.
Oude vundertip (2): Ze doen er luchtig over.
Oude vundertip (1): Met hem is het altijd bal.

Publiek speelt hoofdrol
De bouwschutting van Schouwburg Cuijk is bekleed met een bijzonder doek. Iedere 2 à 3 weken wordt er een originele foto van een 'Schouwburger' op de schutting bijgeplakt. Een 'Schouwburger' is iemand die een duidelijke relatie heeft met het Land van Cuijk & Maasduinen en/of de schouwburg. Tot de opening van de Schouwburg in 2015 blijft de wachtrij dus groeien.

Huh? Wat zeg ik?
Het publiek kan via de website www.schuttingpraat.nl een tekstballon indienen en bepalen wat de 'Schouwburger' zegt.

De leukste wint.
De inzendingen worden door een jury beoordeeld op humor, relevantie en creativiteit. De beste wint vrijkaartjes voor het theaterseizoen 2015/2016, krijgt een vermelding in de galerij op de site én de tekst komt op de schutting.

Schouwburg Cuijk: het wachten meer dan waard
Het doel van de campagne 'Schouwburg Cuijk, het wachten meer dan waard' is om het publiek tijdens de bouwperiode een bijzonder 2-dimensionaal straattheater te bieden, waarin het zélf de hoofdrol kan spelen. Tegelijkertijd is de opening van de vernieuwde schouwburg 'het wachten meer dan waard'.
 
Schuttingpraat.nl
De interactieve on- en offline marketingcampagne waarin theater en humor de boventoon zullen voeren is voor Schouwburg Cuijk bedacht en gerealiseerd door Di-visie, corporate identity & branding.
Via de website wordt het publiek in staat gesteld om het beeld op de schutting te beïnvloeden. Dit unieke 2-dimensionale straattheater is een eerste actieve kennismaking van het publiek met Schouwburg Cuijk ‘nieuwe stijl’.

Hoe werkt het?
Via social media en offline publicaties wordt elke 2 á 3 weken bekend gemaakt dat er een nieuwe 'Schouwburger’ op de website schuttingpraat.nl staat opgesteld. De beschrijving van de persoon, de wijze van fotografie en de plaats in de rij, zijn bepalend voor de reacties van het publiek. Op de website kan via een geautomatiseerd systeem een tekstballon bij de persoon worden ingevuld en vervolgens na autorisatie via Facebook worden gedeeld. De tekst die het meest pakkend is qua humor en interactiviteit met het publiek zal uiteindelijk - samen met de beeltenis van de persoon - op de schutting worden 'bijgeplakt'. Deze maandelijkse cyclus zorgt voor een groeiende rij wachtenden op de schutting in het centrum van Cuijk. Het publiek maakt elke maand kans om door middel van het actief inzenden van teksten op de website, vrijkaartjes te bemachtigen voor het nieuwe theater van Cuijk.

Idee, ontwerp en realisatie: Di-visie, corporate identity & branding

Met dank aan: Di-visie, corporate identity & branding, Cybox - internet communicatie, Berry Poelen - Fotografie Hagemann, Aben Reclame - drukwerk bouwzeil en aanvullende stickers, Breedbeeld producties timelapse opnames en online streaming, Betsie’s kledingverhuur en Smit Leasing voor het ter beschikking stellen locatie camera timelapse. Deze bedrijven werken gedurende de looptijd belangeloos mee aan de voortgang van het project.

Selectie van de schouwburgers in de rij: een externe denktank in samenwerking met Schouwburg Cuijk.

Het resultaat van deze unieke samenwerking is vanaf 16 mei 2014 te zien op de schutting aan de voorzijde van de schouwburg in het centrum van Cuijk en online op www.schuttingpraat.nl

Website: schuttingpraat.nl
Facebook: schuttingpraat
Twitter: schuttingpraat